vindsokaren
Forumsvar skapade
-
Varning för beroende!
Då det inte behövs mycket vind så jagar man bra isar istället för vind som jämförelse så hade jag 23knop i 4ms. -
vindsokaren
Medlem25 november, 2015 vid 07:49 som svar på: Isbräda – Diskussion om bästa halkskydd!@Mossberg 737164 wrote:
Jag har mtb-däck, hur bra grepp som helst o snön fastnar inte, stort plus. Sen känns det självklart med stroppar, har tagit fläktremmar till detta.
Snart är det dags, moa-ha-haa!.
Hur fick du fast MTB däcket? -
vindsokaren
Medlem25 november, 2015 vid 07:46 som svar på: Isbräda – Diskussion om bästa halkskydd!Ahh det måste jag prova blir en tur till Jula i helgen.
-
Börjar bli klar med årets uppdateringar
Så snart kommer det lite bilder.
Annars så finns det lite film på tuben sök på Lucas Bodin så hittar du en del issurffilmer. -
vindsokaren
Medlem24 november, 2015 vid 23:32 som svar på: Isbräda – Diskussion om bästa halkskydd!Pelegrin har ju flitigt jobbat med halkskydd iår och han använder kombo av pads(sup matta), och fläktremmar
Ska bli intressant och se om det funkar.
Pad material satte jag också dit på ett par brädor.
Sen var det Trimmarn som körde rikligt med grovsalt och först önskat på epoxi. -
Minns ja fel om jag såg en grön skapelse på film Jonny?
-
vindsokaren
Medlem24 november, 2015 vid 08:16 som svar på: Hur undvika faran med backvind i seglet?Få ner farten?
En duck brukar riktigt bra i slalom banan.
Men har inte testat i högre farter. -
vindsokaren
Medlem23 november, 2015 vid 20:51 som svar på: Hur undvika faran med backvind i seglet?Mycket laydown och stående och lutad framåt tidig segelflipp tyckte jag funka kanon förra året.
Och sluta fega i gipparna våga lita på dina grejor. -
Många duktiga seglare som kommer va bra på isen också.
-
Ok vi var bara 2st fram till 13 igår på Dalarö men det var västligt.
Kom byar en gång i halvtimmen så man kanske ska pröva Fågelöudde nån gång. -
Möjligt att det blir för mycket väst men provar Dalarö från 8:30 hoppas att vi blir några till.
-
Ja kahalani köper jag alltid mina prylar ifrån.
Att mixa olika bushings uppe o nere på truckarna tror jag blir lite overkill på isbrädor och du får en inställning till att fixa.Det blir helt enkelt mer meck och mindre åka .lite så vart det när jag tävlade i Radiostyrt 80% skruva.
Nu tycker jag att mina slalombrädor går bättre än förrut alltså lite mindre vobbel i högre farter men såklart inte i rekordfarter.
Och då har jag Gunmetal 180mm 50graders med 90fram och 98 bak lite gör nog också dom skålade brickorna som komprimerar gummina bättre.
går rätt bra också att dra till bakre trucken hårt vid ökad vind i slalom även lättvind (3ms) så svänger det grymt bra när man lossat både främre och bakre trucken,har sett en del som har problem med svängradien runt pinnarna i lättvind på slalombanan.
såklart så beror det på längd mellan truckarna och kanske även flexet på brädan och hur den svarar på fotstyrning.
När det gäller pivoten så berättar bla Jeff.B att han svarvar egna i delrin som är bra mycket hårdare än dom vanliga.Man vill ju minimera glappet när det börjar gå undan.
Har ju möjlighet att svarva till just sådana så ska prova detta på mina calibertruckar (44graders) -
Wov quad 4.8 helt underbart kört det på Öland o Gotland men inte provat på isen.
3.3! Måste vara kul att köra med det på isen. -
Intressant också med 6.0 freeride mot fullrace 5.9.
Jag hade ju ett gammalt (02?) naish koa
6.0 som jag tyckte va riktigt skönt men GPS:en sa nånting annat och inte alls nåt drag men de va billigt.400