vindsokaren
Forumsvar skapade
-
Medarna till ATB brädan snart klara.Och extra truckar med fjäderkonstruktion är beställda.
Bra att det byggs i stugorna så att vi blir fler på isarna.
Fick se lite bilder från deras byggen när jag för första gången skulle tävla på bana nu vart det ju bara träningstävling i Kvicksund men nyttigt ändå. -
Nej inte särskilt svårt har kompisar som aldrig surfat men ändå glidit fram i lättvind.
Har en bred framtruck(350mm) somgör att brädan blir stabil dock svängde single meden för bra som vid 34 knopslutade i en läskig spinnout av vobbel.skön slogan:ropen skalla vind till alla.
-
Inte alla som cadritar,laserskär och slipar eggen för en påse bullar.
Stroppar tycker jag funkar bäst bara bak som komfortgrej.
Ofta står jag långt förbi centrum av bredden annars kryssar min bräda för bra.
Har nu beställt truckarna som sitter på ATB brädorna dock skall dom tiltas för att kunna få sväng antingen med kilar eller så får jag böja plywooden typ 40 grader fram och 20 bak.
Surfspot har andra medar i år men kom inte ihåg vad dom hade för mat. Ska kolla. -
Har en bräda hemma nu att måtta på så hoppas jag kan få till medarna som jag redan har.
-
Verkar bra till kite om svänger ihop ett med kit till den Bicless
-
Maglu. single meden ser ut lite som den gör för att det var enklaste metoden för att testa.
passar ju brädan och truckar hade jag redan.
Det lustiga var att 3 medars modellen gick igång ännu tidigare.
Och Mårdens 3-medars gick grymt bra när jag fick se den i action.
Om fartegenskaperna efter 34knop på min vet jag inte än.
Har ju flera brädor så det är bara testa alla varianter. -
Blåshål? vart? iskvalitet? låter bra
-
Ska prova en grej till:Bra truck fram med liten svängradie sen så kan vända bak trucken som har stor svängradie bak så att den styr med lite grann.
Lite som fyrhjuls styrning på bilar.dock så svänger bak och framhjulpar mot varandra när man parkerar och i hög fart så styr dom åt samma håll.
och nej jag är inte bakfull! -
Bra ide. Ska kolla med en kompis som har en minitraktor och vad det kostar.
Drevviken skulle då vara ett bra spot för permanent bana. -
Mm stabila och med delrinlagringar kommer att hålla länge.
-
Mm viktigt med rätt bits då dom rostfria skruvarna är mjukare än vanliga stål.
-
Kom från Gotland och kan konstantera att Olas teknikbeskrivning är på spiken.
Körde vågis 86 lit och 102. Körde ett sideshore 6.1 segel som jag aldrig kört med förrut och allt funkade.
De va inte mycket vind men utnyttjade vågorna och föll av när det inte va nåt tryck.
Körde 25 fena till lilla brädan tog bra höjd så man kunde leka lite i dom moderata vågorna -
single med för truck.
-
Radius;701405 wrote:Härligt att issäsongen börjar närma sig: )
Pelegrin/Vindsökaren, såg i erfarenhetssammanställning ovan att singelmed fram bedömdes som instabil. Vad var det för lösning som testades? Tillät man frammeden att rotera så att den kan följa bakmedarna eller körde man någon typ av fast montering?
Jag är en med kort sedan förra säsongens äventyr. Funderar på att göra om nuvarande bräda till tremedars.
Board tests – Freeride, Freerace och SlalomBrädan typ tippade redan i låga farter.
På brädan med single fram så hade jag en truck med där jag satte fast medeln i centrum.
Bak hade jag två medar med truckfäste.Den modellen med single bak så hade jag meden centrerad på trucken,men man kan nog ha fast med.dock är det nog bra om den rör sig i höjdled lite som pirate brädorna.
-
Har också funderat på att tilta skenorna 45 grader.om det inte är för hårt stål så kan man ju bocka en hel plåt dvs bocka ner båda ändarna 45 grader och sen fästa direkt på en truck på ca 180mm.
Rickard tänk på få lite frigång mellan isen och stagen så att det inte bromsar vid minsta snöflinga.
Sen ska jag prova med lite mer flex på min bräda är nog lite för styv nu,lite flex kanske bidrar med lite mer feeling också.